Meervoud: Dobbelen

De leerlingen passen aan de hand van het dobbelspel de regels van het meervoud bij zelfstandige naamwoorden toe. 


Benodigdheden

Dobbelsteen, pennen, lijntjesvel, kaartjes, antwoordmodel.


Hoe werkt het spel?

De leerlingen worden in groepjes verdeeld en spelen om de beurt een spel om de grammatica regels toe te passen. Per tafel leg je het instructieblad neer. 

  • De leerlingen dobbelen om de beurt.
  • De leerling pakt het kaartje met het nummer erop dat ze gedobbeld hebben. 
  • Op de achterkant van het kaartje staan meerdere antwoorden en 1 antwoord is juist. 
  • De leerling schrijft zijn antwoord op. 
  • Aan het einde van het spel krijgt het groepje het antwoordmodel om hun antwoorden na te kijken. 
  • De leerling met de meeste goede antwoorden wint het spel. 
Dobbelsteen Meervoud
PDF – 78,7 KB 6 downloads